سیمانکاری نمای ساختمان

سیمانکاری نمای ساختمان +نمونه کارهای کیان نما

در سیمانکاری نمای ساختمان سیمان یکی از مصالح ساختمانی است که در نما به کار گرفته می شود. سیمان مورد نیاز به صورت خاصی در کارخانه های تولید سیمان و با زحمت چندین کارگر تولید شده و در اختیار عموم قرار می گیرد. این سیمان برای نمای ساختمان باید از نوع مرغوب انتخاب شود تا نمای سیمانی با کیفیتی ساخته شود. نمای سیمانی یکی از بهترین نماهاست که می توان بر روی آن خیلی مانور داد و زیبایی آن را افزایش داد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از  قیمت سیمانکاری نمای ساختمان  و همچنین انواع نماهای سیمانی نظیر نماهای رومی، کلاسیک و مدرن، شسته، انواع طرح های برش سیمانی، طرح سنگ، چوب، آلاچیق و آبشار و کلیه طرح های مربوط به سیمان تماس بگیرید. (۰۹۱۲۹۴۰۴۰۵۴ – ۰۹۱۲۴۳۸۷۶۶۵)

سیمانکاری نمای ساختمان چیست؟

سیمانکاری نما، یک روش قابل استفاده در نمای ساختمان است که مناسب برای ساخت وسایل تزئینی نیز می‌باشد. این روش به زیبایی و نمای خارجی ساختمان افزوده و علاوه بر آن، عدم نیاز به نقاشی ساختمان برای نمای خارجی را فراهم می‌کند. سیمانکاری نما برای نمای کلاسیک فوق‌العاده قابل اجرا و زیبا است. این نما از بین دیگر نماها همانند نمای کامپوزیت، نمای سنگی، نمای آجری، نمای بایرامیکس و موارد دیگر ارزان‌تر است.

برخی از نمونه کارهای کیان نما در  سیمانکاری ساختمان

سیمانکاری نما

نمونه کار سیمانکاری

سیمانبری

سیمانکاری ساختمان

 

سیمانکاری-ساختمان

نمونه پروژه سیماکاری نمای ساخمان کیان نما

 

سیمان-سفید-نما

سیمانکاری ساختمان

نماکاری ساختمان‌ها اهمیت زیادی در جلوه ظاهری آن‌ها دارد. سیمان یکی از این مصالح است که نقش زیادی در کاهش هزینه‌های نماسازی دارد. برای اجرای نماهای سیمانی از چند نوع سیمان استفاده می‌شود که عبارت‌اند از:

  • سیمان ماهوتی
  • سیمان چکشی
  • سیمان موزاییک شسته
  • سیمان خراشی
  • سیمان شسته
  • سیمان نما رومی (نمای رومی سیمانی)
  • سیمان سفید

برای سیمان کاری نما معمولا از سیمان رنگی استفاده می‌شود. سیمان رنگی معمولا از سازگاری مناسبی با محیط زیست برخوردار است. علاوه بر آن قدرت چسبندگی سیمان رنگی روی سطح نمای ساختمان بسیار بالاست.

چرا نمای سیمانی؟ یا چرا سیمانکاری نمای ساختمان

به دلیل مقاومت مناسب سیمان در برابر عوامل جوی همچون رطوبت و نیز قیمت پایین تر آن نسبت به مصالح دیگر همچون شیشه ای، آجرنما و … برای  پوشش دهی دیوارهای بیرونی از سیمان استفاده می کنند.

نماهای سیمانی  با نام های مختلفی از جمله نمای رومی، نمای چکشی، نمای تیشه ای، نمای کلنگی، نمای سیمان شسته، نمای کمچه ای و نمای تگری، نمای رومی سیمانی شناخته می شوند. که این نام ها با توجه به روش اجرا، مصالح استفاده شده و همچنین طرح نما، روی آنها گذاشته شده است.

نمای سیمانی
نمای سیمانی

در سیمانکاری نمای ساختمان و یا در برشکاری سیمانی ، به برخی نکات باید توجه  داشت که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

سیمان مرتبط به نمای ساختمان

سيمان مى تواند داراى ترکيبات متفاوتى باشد و اصولا جزو ملات‌هاى آبى محسوب مى‌گردد. سیمان در نمای ساختمان به عنوان نمای سیمانی به کار گرفته می شود و زیبایی بسیار خوبی در نمای ساختمان دارد. قصد داریم به معرفی این مصالح ساختمانی بپردازیم که علاوه بر نمای ساختمان در قسمت های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در سیمانکاری نمای ساختمان باید به این نکته توجه داشت که سيمان‌ها مواد چسبنده‌اى هستند که قابليت چسبانيدن ذرات به يکديگر و بوجود آوردن جسم يک پارچه از ذرات متشکله را دارند. اين تعريف از سيمان داراى آن چنان جامعيتى است که مى تواند شامل انواع چسب‌ها از جمله چسب‌هاى مايع که در چسبانيدن قطعات سنگ يا سنگ و فلزات به يکديگر بکار مى روند نيز بشود. نمونه اى از اين چسب‌ها در صنعت سيمان در کار گذاشتن آجر نسوز در کوره سيمان مورد مصرف دارد و خاصيت اصلى آن اين است که آجر نسوز (که يک جسم سراميکى است) را به بدنه کوره (آهن) مى چسباند، همچنين انواع سيمان هاى ديگر که در دندانپزشکى مورد مصرف دارند، از جمله چسب‌ها مى باشد.

سیمان و روش ساخت برای سیمانکاری نمای ساختمان

در نماکاری سیمانی و نماکاری سیمانی کلاسیک، سیمان به کاربرده شده در نمای ساختمان باید از مرغوبیت خوبی برخوردار باشد. روش‌هاى مختلفى براى توليد سيمان‌هاى مختلف وجود دارد که عمدتا بستگى به تکنولوژى مورد استفاده و جنس سيمان دارد. اصولاً چهار روش براى توليد سيمان در سیمانکاری نمای ساختمان وجود دارد:

  • روش تر
  • روش نيمه‌ تر
  • روش نيمه خشک
  • روش خشک

روش تر و نيمه‌ تر براى توليد سيمان

در روش تر و نيمه تر خاک رس مصرفى در دستگاه دوغاب ساز (Wash mill) ، تبديل به دوغاب مى‌گردد. سپس دوغاب خاک رس به همراه سنگ آهک در آسياب مواد خام مخلوط و نرم گشته و تبديل به دوغاب با غلظت بيشترى مى‌شود. پس از تنظيمات لازم توسط آزمايشگاه، بعنوان خوراک کوره مورد مصرف قرار مى‌گيرد. در روش نيمه تر، مواد خروجى از آسياب مواد به صورت دوغاب است و قبل از ورود به کوره بوسيله فيلتر پرس، آب آن گرفته مى‌شود و بصورت کيک يا آماج (حبه) به کوره تغذيه مى‌گردد.

روش نيمه خشک براى توليد سيمان

در روش نيمه خشک مواد اوليه بصورت خشک با يکديگر مخلوط گشته و به آسياب مواد خام تغذيه مى‌گردند. مواد خروجى از آسياب مواد به صورت پودر است. قبل از تغذيه اين پودر به کوره مقدارى آب روى آن پاشيده مى شود و آن‌را به صورت آماج يا حبه در آورده و به کوره تغذيه مى نمايند.

روش خشک براى توليد سيمان

در روش خشک مواد اوليه خشک وارد آسياب مى‌شوند، پودر خروجى از آسياب مواد، پس از تنظيم، به عنوان خوراک کوره مصرف مى‌گردد. روش‌هاى مختلفى براى توليد سيمان‌هاى مختلف برای سیمانکاری نمای ساختمان وجود دارد که عمدتا بستگى به تکنولوژى مورد استفاده و جنس سيمان دارد، تکنولوژى مورد استفاده براى توليد سيمان به مرور دستخوش تحول و پيشرفت بوده است. هم اکنون صنعت سيمان با برخوردارى از آخرين تکنيک‌هاى اعجاب انگيز، با استفاده از روش خشک و به کمک سيستم‌هاى اتوماتيک، شاهد پيشرفت‌هاى شگرف در طول تاريخ ۱۶۰ ساله توليد صنعتى خود مى‌باشد. روش توليد برخى سيمان‌ها نظير سيمان آلومينايى کاملا متفاوت با روش توليد سيمان پرتلند مى باشد.

کیان نما، با بیش از یک دهه سابقه در عرصه نماکاری و اجرای انواع نماهای ساختمانی آماده هرگونه اجرای انواع نماهای سیمانی نظیر نماهای رومی، کلاسیک و مدرن، شسته، انواع طرح های برش سیمانی، طرح سنگ، چوب، آلاچیق و آبشار و کلیه طرح های مربوط به سیمان با کیفیتی بی نظیر و کادری مجرب و نازلترین قیمت در درسراسر ایران است. شماره های تماس: ۰۹۱۲۹۴۰۴۰۵۴ ۰۹۱۲۴۳۸۷۶۶۵


مشاهده برخی از نمونه کارهای سیمانکاری نمای ساختمان توسط کیان نما


نما سیمان تگری در سیمانکاری نمای ساختمان

یکی از انواع نما سیمانی، نما سیمان تگرگی است که به دلیل نحوه اجرا و دیتیل نهایی این نوع نما، به نما سیمان تگرگی معروف شده است. اما همین نوع نما سیمانی که یکی از انواع نما آپارتمان است که جزئی از کل را تشکیل می دهد نیز به طرق مختلف اجرا می گردد. به عنوان مثال یکی از انواع نما سیمان تگری، نما سیمان تگری رنگی است که نوع رنگی نما سیمان تگری را تشکیل می دهد. سیمان تگری رنگی کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی داشته و کیفیت ساخت آن برای سازندگان ساختمان بسیار مهم است به همین دلیل خرید و فروش سیمان تگری رنگی و قیمت سیمان تگری رنگی مناسب برای بکارگیری در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است که مصرف رو به افزایشی در تولید دارد.

نما سیمان تگری رنگی چیست؟

تفاوت اصلی نما سیمان تگری رنگی با نما سیمان تگری در این است که در حین تهیه ملات سیمان جهت اجرای پوشش نما، رنگ های مختلف و مخصوصی وجود دارد که متناسب با سلیقه افراد از آن استفاده می شود. جهت اجرا نیز به دو شکل سنتی یا دستی و روش تخصصی انجام می شود. به این صورت که در حالت سنتی آن ابزارهایی مثل شمشه، کمچه و ماله، سطل و استنبلی و…نیاز هست اما در حالت تخصصی و امروزی آن بوسیله ابزارهایی مانند سیمان پاش، پیسوله و…انجام می شود که بسیار راحت تر و دقیق تر از حالت سنتی آن است.

نمای ساختمان و سیمان رنگی و سفید

نمای ساختمان سیمانی بسیار جذاب است و می تواند بسیار شیک ساخته شود. سیمان رنگی پدیده ای جدید در صنعت ساختمان ایران است. سیمان رنگی جایگزینی زیبا ، بادوام و ارزان برای کفپوش داخلی ، خارجی و نمای ساختمان است. بخصوص در نمای ساختمان به صورت ویژه می توان از سیمان سفید استفاده کرد. یکی از نیازهای بازار امروز سیمان های زینتی است و به همین علت است که سیمان رنگی به تولید رسید. این محصول می بایست علاوه بر داشتن مقاومت و پایداری لازم دارای تنوع قابل قبولی در رنگ باشد . علاوه بر آن ، رنگ این محصول باید دارای میزان منطقی ثبات در برابر نور آفتاب( اشعه UV) و سایش آب ( ریزش باران ) باشد.

سیمان رنگی در نمای ساختمان

در سیمانکاری نمای ساختمان ، سیمان رنگی پدیده ای جدید در صنعت ساختمان ایران است. سیمان رنگی جایگزینی زیبا ، بادوام و ارزان برای کفپوش داخلی ، خارجی و نمای ساختمان است. بخصوص در نمای ساختمان به صورت ویژه می توان از سیمان سفید استفاده کرد.

سیمانکاری نمای ساختمان سیمان رنگی
سیمان رنگی

رنگ سیمان بکار رفته در سیمان رنگی به صورت پایه پودری و مخلوط با انواع سیمان می باشد. سیمان رنگی افزایش عمر بتن هایی که در معرض هوازدگی شدید و فرسودگی اند را باعث می گردد.

سیمان سفید نما و نحوه تولید

سیمان نما از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. سیمان های مختلف کاربرد های گوناگونی دارند و در ساخت و ساز و نمای ساختمان به کار گرفته می شوند. یکی از انواع سیمان ، سیمان سفید است. یکی از گران ترین نوع سیمان ما ، سیمان سفید است . به علت پروسه خاصی که در تولید این نوع از سیمان نما به کار گرفته می شود ، قیمت بالاتری دارد. سیمان سفید بهتر است در نمای ساختمان به کار گرفته شود تا صرفه اقتصادی داشته باشد. عموما نیز به همین صورت است و از این نوع سیمان در نمای ساختمان استفاده می شود.

سیمان سفید خود انواع گوناگونی دارد و تمامی انواع سیمان سفید از آهک ساخته می‌شود. تاریخچه سیمان سفید بیانگر سیر تکامل دانش بشری برای دست یافتن به این محصول می‌باشد. انواع مختلف سیمان در بسیاری از موارد شبیه هم ساخته می‌شوند و در ایران نیز انواع مختلفی از سیمان تولید می‌گردد.

نماکاری ساختمان سیمان سفید
از نمونه کارهای سیمانکاری نمای ساختمان گروه کیان نما

در سیمانکاری نمای ساختمان، رایج ترین روش اجرای نما، استفاده از ملات خمیری سیمان سفید و پودر سنگ است و برای اجرای آن خمیر به دست آنده را با ماله های پلاستیکی به ضخامت ۵ – ۱۰ میلی متر روی دیوار می کشیم و قبل از خشک شدن روی آن را به وسیله تخته ماله های نرم و یا اسفنجی مالش می دهیم تا سطحی صیقلی و یکدست به وجود آید. باید دقت کنید تا با پاشیدن آب از ترک خوردن و کنده شدن ملات از دیوار جلوگیری کنیم.باید یاد آوری کنیم که سیمان سفید را نیز به مدت ۳ روز و هر روز ۳ – ۴ بار آب بدهید تا به مقاومت مناسبی برسد.

تفاوت تولید سیمان سفید با سیمان خاکستری در سیمانکاری نمای ساختمان

خط تولید سیمان سفید کمی پیچیده‌ تر از سیمان خاکستری است و برای سفید نمودن رنگ سیمان، مواد بسیاری را به غیر از آهک نیاز دارد. در اصل سیمان در حالت کلی از آهک و رس ساخته می‌شود. رنگ تیره سیمان به دلیل وجود سولفات آهن و سولفات منیزیم در سیمان است، همچنین دوده ناشی از سوخت نیز باعث رنگ تیره سیمان می‌گردد. پس برای سفید شدن سیمان و تولید سیمان سفید باید سولفات آهن و منیزیم از سیمان حذف شده و از سوخت مناسب و بدون دوده استفاده شود. به همین جهت برای تولید سیمان سفید، از خاک رسی که میزان سولفات آهن و منیزیم آن از ۸ درصد کمتر است استفاده می‌کنند. از طرفی سوخت کوره را به نحوی انتخاب می‌کنند که تولید دوده نکند (مثلا از گاز استفاده می‌کنند) بنابراین با مخلوط نمودن موادی دیگر نوعی رس با رنگ سفید و بدون مواد ذکر شده ساخته می‌شود. سنگ‌های کائولن، وست، فلدسپات و … از عناصری اند که در سیمان سفید به جای خاک رس به کار می‌رود. در آسیاب نمودن و خرد کردن کلینکر (تا تبدیل به سیمان شود) برای سفیدتر شدن رنگ سیمان و همچنین برای کمک به استحکام، به آن مقداری پودر سنگ گچ نیز می افزایند. به همین علت است که این نوع سیمان قیمت بالاتری نسبت به سیمان عادی یا سیمان خاکستری دارد و عموما در نمای ساختمان یا حتی داخل برخی ساختمان ها به کار گرفته می شود.

زیرسازی نما در سیمان کاری و سیمانکاری نمای ساختمان

قبل از هرچیز در اجرای نمای سیمانی باید سطحی متناسب با طرح مورد نظر ایجاد نمود؛ که این کار را معمولا با شاسی کشی های فلزی همراه با رابیتس انجام می دهند. اگر بخواهیم از این روش در سیمانکاری نمای ساختمان استفاده کنیم، پس از انجام جوش کاری و بستن رابیتس، روی توری های رابیتس را با ملات خمیری که از پودر سنگ و سیمان ساخته ایم، می پوشانیم تا برای چسبیدن ملات ماسه سیمان سطحی مناسب ایجاد گردد. پس از انجام این کار جهت ایجاد سطحی صاف کروم بندی های طولی و ارتفاعی را باید با دقت انجام دهیم همچنین دقت و سعی در ساختن ملات با کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا در صورت استفاده از سیمان های بی کیفیت یا مقدار کمی سیمان و یا حتی به کار بردن ماسه با دانه بندی نامناسب احتمال اینکه ملات از دیوار جدا شود، خواهد بود. با ملات ماسه سیمان فاصله بین کروم ها پر می شود تا زیر سازی اولیه با اندود سیمانی اجرا شود.برای افزایش چسبندگی ملات سیمانی پیشنهاد می کنیم سطح زیرین کار قبل از اجرای سیمان کاری مرطوب شود؛ همچنین پس از پایان کار حتما به اصطلاح عمل آوری سیمان صورت بگیرد و بدین گونه است که سطح سیمانی را ۳ – ۴ نوبت در روز و به مدت ۴ – ۷ روز آب دهید تا سیمان مقاوم گردد و ترک نخورد.

روسازی نما در سیمانکاری نمای ساختمان

با اجرای سطح زیرین که به آن آستر سیمانی گفته می شود، نوبت به سطح رویی کار می رسد که می تواند دارای رنگ ها و مصالح متنوعی نیز باشد.

نمای سیمان شسته یا نمای سیمان شسته به دو روش انجام می شود که به آنها اشاره می کنیم.

الف) پس از انجام کار زیرسازی، ملاتی از ترکیب نمودن پودر سنگ، سنگدانه های رنگی و سیمان ساخته می شود که باید به صورت خمیری آن را درآورد و آن را با ضخامت ۱ – ۳ سانتی متر روی سطح قرار می دهیم. قبل از خشک شدن و همزمان با پاشیدن آب روی آن به وسیله یک ماله سطح آن را صاف و سیقلی می کنیم و در پایان سطح آن را با اسفنجی که آغشته به آب است، ماساژ می دهیم تا سنگدانه های رنگی آن کاملا پیدا شود.

سیمانکاری نمای ساختمان
از نمونه کارهای نمای سیمانی گروه کیا نما

ب) در ادامه سیمانکاری نمای ساختمان، بعد از اینکه زیرسازی کار تمام شد، ملاتی از پودر سنگ و سیمان به صورت خمیر روانی آماده می کنیم که با توجه به رنگ مورد نیاز روی دیوار قرار می گیرد. و بعد اقدام به پاشیدن سنگدانه های ریز رنگی می کنیم. با فشار بسیار کمی این سنگدانه ها را داخل ملات خمیری فرو می بریم و در پایان با کشیدن اسفنج آغشته به آب سنگدانه ها شسته و تا حدی نمایان می گردد.

مراحل اجرای سیمانکاری نما

در ادامه در هشت مورد، مراحل اجرای سیمانکاری نمای ساختمان را شرح خواهیم داد.

۱- طراحی سه بعدی نما

مرحله نخست، برنامه ریزی و انتخای طرح و مدل و تهیه نقشه ی کلی نما یا همان طراحی سه بعدی است.
در اجرای نمای ساختمان خصوصا برای ساختمانهای بزرگ ، قبل از انجام هرکاری بایستی نقشه سه بعدی توسظ طراحان نما طراحی شود تا یک برنامه دقیق جهت اجرای کار و همچنین نورپردازی نما در پایان کار داشته باشند.

۲- زیرسازی سیمانکاری

زیرسازی سیمانکاری در واقع ایجاد یک سطح مناسب که این کار معمولا با شاسی های فلزی به همراه توری رابیتس امکان پذیر است و سپس بستن رابیتس روی تورها.
قبل از شروع به سیمان کاری باید سطح زیرکار صاف و یکدست باشد. مواردی مانند تورفتگی و بیرون زدگی یا چاله چوله های سطح و لکه های باید از روی کار برداشته شوند.
زیرسازی از جمله کارهای مهمی میباشد که در هرنوع از عملیات ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد برای این منظور بایستی سطحی مناسب با طرح موجود ایجاد نماییم که این کار با استفاده شاسی کشی فلزی و جوشکاری همراه با رابیتس و توری بر روی ان انجام شود.

۳- خمیر مالی

مرحله بعدی، خمیر مالی سیمانکاری است. در این مرحله بعداز بستن توری با استفاده از ملات خمیری مخصوص و با به اصطلاح نرمه سیمانی که از پودر سنگ و سیمان ساخته شده است سطح توری را میپوشانیم . این کار به منظور ساختن بستری مناسب جهت چسبیدن ملات ماسه و سیمان یا به اصظلاح ملات سیمانی انجام میشود.
 

۴- تهیه ملات سیمانی و افزودنی های تقویت کننده

این مرحله ملات سیمانکاری جهت اجرای نمای سیمانی و نمارومی ابزار تهیه می گردد.
با استفاده از سیمان، ماسه ، و آب ملات سیمانی را تهیه میکنیم.
نکته اصلی در این مرحله افزودن مواد تقویت کننده lمانند چسب بتن و نانو در ملات به شدت توصیه میشود . این کار چندین خاصیت دارد که میتوان به چسبندگی بیشتر ، افزایش مقاومت، جلوگیری از ترک خوردگی، جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت اشاره کرد.

۵- کروم بندی و اجرای تخصصی سیمانکاری

انجام کروم بندی طولی برای رسیدن به یک سطح شاقولی به منظور ایجاد سطحی صاف در این مرحله می بایستی از ملات با کیفیت بالا شامل سیمان درجه یک و ماسه دانه بندی یا همان ماسه مناسب میباشد استفاده نماییم تا در برابر عوامل محیطی مقاومت خوبی از خود نشان دهد تا پس از گذشت رمان دچار ریزش وترک نشود

۶- اسپریز

اسپریز در واقع زیرسازی سطح قبل لایه ی اصلی است . پر کردن فاصله بین کروم ها به صورت یک لایه نازک که به عنوان زیرسازی و اماده کردن سطح برای لایه اصلی استفاده میکنیم.
 

۷- اجرای لایه اصلی

از جمله اجراها در این مرحله، اجرای نما کلاسیک و سیمانکاری نما مانند نمای شسته ابساب قلمدانی سیمانکاری دیوار کف سقف سیمانبری ستون سرستون است. در مقاله اجرای سر ستون برشی با سیمان +اجرای پا ستون توضیحات کاملتری قرار داده ایم.

۸- آب بندی سیمان

با توجه به این که سیمان عایق رطوبت نمی باشد و در فصل پاییز و زمستان ممکن است بعد از بارش باران و برف در پای کار اب به داخل نفود کند بهتر است از نانو اب گریزمخصوص نمای سیمانی که به منظور ضد اب کردن نما و افزایش استحکام نما در برابر رطوبت و عوامل محیطی کاربرد دارد استفاده کنید .
در هنگام تهیه ملات سیمانی میتوان با اضافه کردن چسب بتن مقاومت و استحکام ملات را افزایش داد تا در برابر ضربه یا فشار و ترک خوردگی سیمان مقاومتر شود. پس از اجرای سیمانکاری حتما توصیه میشود جهت تقویت و افزایش مقاومت سطح و جلوگیری از ترک خوردن باید به مدت ۳ روز به طور مداوم روزی یک الی ۳ بار اب دهی انجام شود.
نکته مهم این است که سهل‌انگاری در آب دادن به محل اجرا شده، موجب پودری شدن سیمان و ریزش آن از سطح می‌شود. بنابراین اگر شما نمی‌خواهید هزینه و زحمتی که در این‌باره صرف کرده‌اید بیهوده هدر برود، آب دادن به سطح را شدیدا جدی بگیرید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله نکات و مراحل اجرای نما در ساختمان مراجعه نمایید.

قیمت سیمانکاری ساختمان

در تعیین قیمت سیمان‌کاری ساختمان، عوامل و شرایط متعددی تاثیرگذارند. اصلی‌ترین عوامل ثابت‌نبودن قیمت سیمان‌کاری نما و اختلاف قیمت نهایی عبارت‌اند از:

۱- روش سیمان‌کاری

به عنوان مثال، هزینه اجرای روش‌هایی مثل سیمان‌کاری شسته با نمای رومی با توجه به ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز گران‌تر از سیمان‌کاری آستر و رویه است.

۲- وضعیت سطح که باید سیمانکاری شود

این‌که سطح شما نیاز به چه میزانی از زیرسازی داشته باشد، در تعیین قیمت سیمانکاری ساختمان تاثیرگذار است. سطوحی با نیاز به زیرسازی بیشتر ، قیمت نهایی بیشتری نسبت به سطح‌های صاف دارند.

۳- محل اجرا

اعلام دستمزد برای سیمان‌کاری نمای ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر از ۳ متر به صورت مقطوع اعلام می‌شود. در تعیین این دستمزد میزان سختی کار و حمل سیمان در ارتفاع‌ و روی داربست و همچنین مهارت و زمان اجرا اثرگذارند. برای سیمان‌کاری کف، سیمان مورد نیاز روی سطح ریخته و پخش می‌شود در صورتی‌که برای سیمانکاری نما و دیوار باید مصالح به کمک کمچه روی سطح ریخته شده و با کمک ابزار و روش‌های مناسب تراز شوند.

۴- مساحت محل اجرا

تعیین دستمزد برای مساحت‌های کوچک یا خرده‌کاری‌ها معمولا به‌صورت کلی و بعد از بازدید توسط متخصصان اعلام می‌شود.

۵- قیمت سیمان

قیمت خرید سیمان از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی است. سیمان سفید با قیمتی بیشتر از سیمان سیاه در بازار عرضه می‌شود.

۶- مدت زمان اجرا

از دیگر فاکتورهای موثر بر روی هزینه سیمان کاری ساختمان ، مدت زمان اجرا می باشد. از آنجا که بسیاری از طرح های پیچیده توسط سیمان قابل اجرا هستند از اینرو به هر اندازه که طرح های مورد نظر پیچیدگی بیشتری را داشته باشند زمان مورد نظر بیشتر و هزینه سیمان کاری نما نیز افزایش می یابد.

۷- هزینه‌های جانبی اجرای سیمان‌کاری

نصب داربست و سایر مصالح مورد نیاز از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت نهایی سیمانکاری ساختمان محسوب می‌شوند. کارفرما باید هزینه نصب داربست و مصالح را بپردازد. اما این‌که چه کسی لوازم کار را تهیه کند، کاملا توافقی است. گروه سیمانکاری کیان نما، با بیش از پانزده سال تجربه، آماده همکاری با عزیزان در تمامی نماهای مختلف سیمانی می باشد.


شماره های تماس: ۰۹۱۲۹۴۰۴۰۵۴ – ۰۹۱۲۴۳۸۷۶۶۵


سیمانکاری نمای ساختمان در تهران و شهرستانها

گروه سیمانکاری کیان نما، آماده همکاری با عزیزان در تمامی نماهای مختلف سیمانی در تهران و سایر شهرستانها در استانهای مختلف کشور با وضعیت آب و هوایی مختلف می باشد.  


محمد رضازاده اسبفروشانی

درباره محمد رضا زاده اسبفروشانی
محمد رضا زاده اسبفروشانی هستم. مدیر سایت کیان نما. سابقه اجرای انواع نماهای سیمانی نظیر نماهای رومی، کلاسیک و مدرن، شسته، انواع طرح های برش سیمانی، طرح سنگ، چوب، آلاچیق و آبشار و کلیه طرح های مربوط به سیمان را دارم.


اجرای نمای شسته نمای رومی نماکاری نمای مدرن سیمانی ساختمان قیمت نمای سیمانی نماکاری سیمانی کلاسیک نمای کلاسیک سیمانکاری نمای ساختمان اجرای نمای سیمانی

لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند

0 دیدگاه